måndag 16 mars 2015

Vägdag och cheat day

Idag, exakt på datumet för en månad sedan vägde jag in mig och började räkna kalorier. Har gått ner sammanlagt 4.9 kg hittills. Har 2.2 kg kvar till första delmålet och 7.1 kvar till andra. Vet inte vad jag ska ha för form av belöning vid första delmålet, men belöningen för att ha klarat andra delmålet är att börja skritta Zorro uppsuttet. Tills dess ska jag försöka bygga på lite ryggmuskler på honom så att han kan bära upp mig bättre. 

Hur som haver. Idag är det skräpdag i matväg, dock inte så överdriven som förra veckan men tänker inte räkna kalorier. Har startat dagen med kexchoklad och chips. Får väl se vart detta slutar. 

Möte idag på jobbet. Funderar på om jag skulle ta och gå dit sen, det är ju fint väder och det är ju inga fel att röra på sig. Känns dock dumt att lämna hunden hemma och gå själv, men jag är ju tidsoptimist så klockan hinner väl springa ifrån mig så jag får ta bilen. Ska ju försöka hinna tidigare för att forska lite iom skiten jag fick ta i fredags. 

Ska väl sätta lite fart, lovade Athlas igår att vi ska tömköra lite idag. Och det vore bra om jag hann skruva ur broddarna på Zorro också. 

2 kommentarer:

Jhillhzan sa...

Belöning = Klädesplagg till dig själv? ;) Behöver inte vara något ätbart, bara unna dig själv något? :)

Annika sa...

Vi får se vad det blir. Kläder ser jag just nu som nödvändigt ont :P Men det ska nog inte bli någon ätbar belöning för det är jag så duktig på att ge mig själv ändå ;)